- This event has passed.
Deep dive: behavioral design
April 21, 2022 @ 9:00 am - 1:00 pm
Beïnvloed, verander en ontwerp het gedrag van je bezoeker
Leer hoe je met behavioral design, ook wel ‘gedrags ontwerp’, het gedrag van je bezoeker (positief) kunt beïnvloeden, veranderen en ontwerpen. Help je bezoekers bij het maken van keuzes en verhoog je conversie.
Gedrag veranderen met ‘behavioral design’
95% van ons gedrag is onbewust. Om in te spelen op het gedrag van je bezoekers, moet je eerst weten hoe gedrag werkt. Wanneer je dit weet, kun je gedrag veranderen door psychologie, design en data te combineren. Wil jij weten hoe ons gedrag werkt en wat gedrag ons bepaalt? Hoe je het gedrag van bezoekers stuurt? En hoe je hen helpt de juiste beslissingen te nemen? Meld je dan meteen aan voor deze deep dive behavioral design.
Opsomming van wat je leert
- Wat ‘behavioral design’ is
- Hoe ons gedrag werkt en wat ons gedrag bepaalt
- Hoe je online inspeelt op dit gedrag en hoe je bezoekers helpt om betere beslissingen te nemen
- Hoe je dit toepast op je eigen website, webshop of app
- De top 5 principes voor gedragsontwerp en de 5 belangrijkste drijfveren van klantgedrag
- Voorbeelden en cases
- Hoe je achter het gedrag van je eigen bezoekers komt, met of zonder data
- De ethiek van Behavioral Design
- Hoe je deze kennis toepast op je eigen website, webshop of app
Voor wie de sessie geschikt is
Digitale professionals die zich bezighouden met design, innovatie en/of (complexe) vraagstukken die betrekking hebben op gedragsverandering, zoals: Digitaal strategen, UX designers, conversie-specialisten, product owners, e-commerce managers, marketing- en communicatiemanagers en adviseurs.
Programma
9:00 – 10:15: Introductie in behavioral design, het menselijk gedrag en hoe je dit online toepast
10:15 – 10:30: Koffiepauze
10:30 – 11:30: Voorbeelden, cases en hoe je achter het gedrag van je eigen bezoekers komt, met of zonder data
11:30 – 11:45: Koffiepauze
11:45 – 12:00: De ethiek van Behavioral Design
12:00 – 13:00 Toepassen op je eigen case
Docent Sjoerd Walinga
Sjoerd heeft een grote passie voor usability, user experience, conversie optimalisatie en gedragswetenschap. Als User Experience en Conversie expert bij Concept7 is hij hier dan ook maar al te graag mee bezig. Het werken voor bedrijven als Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, a.s.r., Essent, KvK en de Belastingdienst.