- This event has passed.
Market Readiness Program – Deadline 4 Feb
February 4, 2022
Weet je wie jouw early adopters zijn? Weet je of jouw oplossing de beste oplossing is voor het probleem dat zij ervaren? Met deze vragen gaan we aan de slag in het Market Readiness Program. Het doel is om jouw early adopters binnen een specifiek klantsegment te vinden, waar je jouw product, tegen dezelfde prijs via hetzelfde verkoopkanaal kan verkopen.
Wat we doen
Het Market Readiness Program is een parttime programma van tien weken waarin je alle aannames over jouw klant toetst. Het is een proces waarbij we je leren hoe je effectieve klantgesprekken voert om te leren denken vanuit hun perspectief.
Je voert wekelijks klantgesprekken om focus te krijgen op je early adopters binnen een specifiek klantsegment zodat je uiteindelijk met succes een marktentree voorbereidt. Heb je na 6 weken een klantprobleem in kaart dat het waard is om op te lossen, dan ga je in de resterende weken aan de slag met jouw product en businessmodel en het commitment van je eerste klant.
“Super scherp én kritisch; als je tijdens het Market Readiness Program je idee niet onderuit krijgt dan betwijfel ik of de markt het wel lukt
Wat je mag verwachten
Tien weken lang vindt er wekelijks een praktische workshop plaats. Naast deze bijeenkomsten wordt er veel van je verwacht. Iedere week werk je zelfstandig aan activiteiten gericht op klantgesprekken, je wordt hierbij gecoacht door een business developer. Je gaat tijdens het programma zeer intensief in gesprek met potentiële klanten om je oplossing te toetsen en te optimaliseren. Samen met maximaal elf andere ondernemers volg je het programma. Door regelmatig met elkaar de voortgang te delen en elkaar te voorzien van feedback, leer je van elkaars fouten en successen. Het zijn intensieve én leerzame weken!
Voor wie
Ambitieuze Brabantse start-ups die op het punt staan de markt te betreden of net op de markt zitten en ambitie hebben om consistent te groeien.