- This event has passed.
Deep dive: TikTok als onderdeel van je marketingstrategie
March 14, 2022 @ 9:00 am - 12:30 pm
TikTok is hét nieuwe sociale media platform. Er zijn nog niet veel bedrijven die gebruik maken van dit platform. Zonde, want op TikTok kan je veel bereik creëren. Waarom is TikTok interessant voor je bedrijf? En hoe kan TikTok het beste onderdeel worden van je marketingstrategie? Fabian Ouwehand, expert in TikTok, geeft je tijdens deze deep dive zijn nooit eerder gedeelde inzichten en ervaringen die hij heeft opgedaan tijdens zijn betrokkenheid sinds de lancering van de app in 2016. Door zijn jarenlange ervaring en kennis in TikTok wordt zijn mening regelmatig gedeeld in populaire nieuwswebsites als The New York Times, TechCrunch en South China Morning Post.
Tijdens deze deep dive bespreken we cases van TikTok’s Chinese versie Douyin, die jaren vooruitloopt op TikTok. Maar ook bespreken we cases uit Nederland en het Westen. Fabian laat zien hoe hij meer dan 31 miljoen views heeft gekregen op zijn eigen TikTok campagnes in Nederland en hoe een productielijn van een influencer compleet uitverkocht raakte. Verwacht een deep dive vol met praktische tips, voorbeelden en cases die tonen wat werkt en wat niet.
Krijg antwoorden op de belangrijkste vragen:
- Wat is TikTok en wat zijn de kansen voor je bedrijf?
- Hoe kan TikTok nuttig ingezet worden voor je bedrijf?
- Hoe kan je de conversie naar je website verbeteren?
- Wat kunnen we verwachten van TikTok in 2022?
Kortom: Na deze deep dive TikTok weet je precies hoe je dit platform benut voor je business en hoe je andere bedrijven een stap voor bent met TikTok!
Voor wie?
Marketing managers, social managers, directeuren, CEO’s in sectoren als Fashion, Beauty, FMCG, Gaming, Food & Beverages.
Programma
9:30 – 10:30 Deel 1: Inleiding van TikTok
- De oorsprong van TikTok
- Hoe ziet TikToks voorganger Douyin eruit?
- Wat kunnen we als merk leren van de makers?
- Succesvolle cases uit Azië en het Westen
- Het belang van korte video’s, muziek en live-streaming
10:30 – 10:45 Koffiebreak
10:45 – 11:45 Deel 2: Effectief gebruik van het platform
- Hoe creëer je inhoud waar mensen van houden?
- Hoe werkt het algoritme?
- Hoe laat je je account groeien?
- Hoe maak je een eigen unieke stijl?
- Hoe zorg je ervoor dat je video’s een hoog bereik krijgen?
- Hoe genereer je conversie naar andere platformen?
- Hoe kan je video’s opnemen en bewerken?
11:45 – 12:00 Koffiebreak
12:00 – 13:00 Deel 3: De verwachtingen voor 2022
- Hoe zal TikTok in 2022 anders zijn dan in 2021?
- Het belang van live-streaming
- Welke categorieën populair gaan worden in 2022
- De opkomst van de sociale handel
- Omzetten in kliks en omzet
Docent
Fabian Ouwehand helpt al meer dan 8 jaar lang merken en particulieren met Growth Marketing, waarvan hij 4+ jaar in Azië verbleef. Van het starten van een mediabedrijf tot mensen helpen hun dromen waar te maken. Vandaag de dag besteedt hij het grootste deel van zijn tijd aan MANY, een managementbedrijf voor content creators, dat wereldwijd meer dan 25 TikTok beïnvloeders vertegenwoordigt. Hij beheert ook UPLAB, een van de eerste Douyin gerichte bedrijven, waar hij kunstenaars helpt miljoenen te bereiken in China.
Door zijn expertise in TikTok, Douyin en Influencer Marketing wordt zijn mening regelmatig gedeeld in The New York Times, TechCrunch, Business Insider, Adweek, The Verge, Mashable, The Newyorker, South China Morning Post, WGSN, JingDaily en meer.